Nog 2 dagen tot school!

Hoi allemaal!

Het is nog twee dagen wachten totdat de school eindelijkbegint en ik heb er super veel zin in! Nu het zo dichtbij komt begin ik toch een beetje nerveus te worden. Ikben super benieuwd naar de manier van lesgeven en de schoolspirit. Dat ga ik allemaal snel genoeg meemaken! Volgende week dinsdag heb ik ook mijn eerste volleybalwedstrijd, daar heb ik ooksuper veel zin in! Sinds de laatste blog die ik heb geschreven heb ik al weer wat dingen meegemaakt.

Ik benvan zaterdag op zondag naar een soort welkomkamp geweest met iedereen die in Kansas zit en dezelfde plaatsingsorganisatie heeft. Ik had verwacht dat er rond de 20 andere studenten in Kansas zouden zitten maar ik had het helemaal verkeerd...Het zijn er een stuk of 50!!! Dat had ik echt nooit verwacht! Erwaren vooral veel Spanjaarden en Duitsers, zij spraken ook vooral in hun eigen taal dus ik kon ze niet verstaan. Ik ben met een meisje uit Noorwegen en Polen omgegaan. Ik was de enige Nederlander dus ik kon geen Nederlands praten, dat vond ik wel jammer! In de avond hebben we een aantal spellen gedaan zodat je elkaar wat beter leert kennen. De dag daarna moesten we al alles gaan inpakken en wij zijn weer vroeg vertrokken (dat was jammer want het had wel langer mogen duren).

Gisteren ben ik met een Nederlands meisje, die ik heb leren kennen in New York, naar de mall geweest. Dat was echt heel erg gezellig! Het is heel fijn om weer Nederlands te kunnen praten en om je ervaringen uit te kunnen delen met iemand die in dezelfde situatie zit. Zo merkte ik dat ik niet de enige ben met bepaalde struggles die ik hier heb. In de avond zijn we met mijn gastgezin gaan uiteten omdat mijn hostmoeder gisteren jarig was. Niet dat uiteten heel bijzonder hier is, want ze gaan veel sneller uiteten hier dan in Nederland, maar het was erg lekker en gezellig!

Tjaa, het Nederlands eten begin ik wel te missen, vooral de stamppot en de frikandellen. Ik had ook al een raar woord, ik wilde namelijk´sure` en´zeker` tegelijkertijd zeggen maar toen zei ik zuker, het klonk echt heel raar!

Heel veel liefs,

Julie

Reacties

Reacties

Suwanna

Heel veel succes op school en vooral ook veel plezier!

Lilian

Heej Julie,
heel veel succes en vooral plezier.
Groetjes vanuit Venlo van ons allemaal

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!