Kerst, oud & nieuw en skiën

Hoi iedereen!

Het is al een hele poos geleden sinds ik een blog heb geschreven, volgens mij alweer een maand geleden of misschien nog wel langer. Het komt omdat ik het best druk heb gehad de laatste tijd; kerst, oud & nieuw, skiën en nog veel meer maar daar ga ik nu over vertellen.

Vorige maand was het December en dat betekent kerst en oud & nieuw! De kerstspullen worden al een paar maanden voor kerst al in de winkels verkocht, het is echt een gekkenwerk hier! Mensen versieren hun huizen van de binnen en van de buitenkant met allemaal lichtjes en kerstversiering. Het ziet er heel mooi uit als je in de avond met de auto in verschillende buurten rijdt om naar de verschillende kerst versierde huizen te kijken. Sommige huizen hebben ook verlichting op hun huis, wij hadden dat ook en het zag er super leuk uit! Met kerst is de familie bij ons gekomen om een kerstdiner te houden en we zijn ook naar familie toe gegaan, dat was gezellig! Hier doen ze ook kerst met cadeau’s, ik heb een heleboel van mijn gastfamilie gekregen, dat was super lief van ze.

Na kerst zijn we gaan shoppen voor een homecoming jurk, dat was zo leuk! Er zijn zoveel mooie jurken om te passen en te kiezen. Ik kon niet echt kiezen welke jurk ik de mooiste vind dus we waren naar een andere winkel gegaan en ik vond een super mooie prom jurk. Ik ben uiteindelijk geslaagd met een prom jurk en een homecoming jurk. Homecoming is op 28 januari en ik heb daar echt heel erg veel zin in! Prom is pas ergens in April dus ik moet nog even een poosje wachten voordat ik hem kan dragen.

Daarna was het oud & nieuw, dat was toch wel heel erg anders. Hier doen ze niet dat ze vuurwerk afsteken, ze hebben ook geen oliebollen, (is wel Nederlands maar ik miste het wel), en voor de meeste mensen is het gewoon een normale dag. Ik ben naar de opa en oma van een vriendin geweest en we zijn gaan darten en we hebben een film gekeken. Toen het in Nederland 12 uur was heb ik met mijn familie in Nederland gebeld, dan is het toch wel heel raar dat je er niet bij bent.

Van 5 tot 9 januari ben ik met 18 andere exchange students gaan skiën in Colorado. Voor mij was het de eerste keer dat ik ben gaan skiën en het was echt super gaaf! Op de heenweg en op de terugweg was er een sneeuwstorm, het sneeuwde heel erg hard! Soms kon je op de weg niet zoveel zien omdat het zo hard sneeuwde. Ook omdat het zo koud was (-18 graden) was er een raam van het busje kapot gesprongen, we hebben toen van plastic zakken en tape een nieuw raam gemaakt. Wij hebben in totaal drie dagen achterelkaar geskied, dat was echt heel erg leuk! Toen ik voor de eerste keer uit de ski lift moest skiën, toen bleef ik vast zitten in de lift want ik wist niet hoe ik eruit moest komen dus ze moesten de lift voor mij stop zetten om mij uit de lift te krijgen. Voor de rest ging het super goed! Ik moest een kamer delen met een Italiaans meisje en een Duits meisje, dat was gezellig!

Het is al gek om te beseffen dat ik al op de helft ben, ik ben al vijf maanden in Amerika, de tijd gaat echt super snel!

Dit is mijn blog weer voor deze keer,

Liefs Julie

Reacties

Reacties

Lilian

Wat een super leuke blog weer Julie. Veel plezier nog.
Liefs van ons allemaal ????

Lilian

De emoji is vraagteken geworden, was zoentje.

Axxx

Jaaa, weer een teken van leven uit Amerika! Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Dikke kus!

Monique Bouwman

Super verhaal Julie...ik zie het al helemaal voor me. Dat zou mij ook zeker kunnen gebeuren. Voor alles een eerste keer. Geniet maar lekker.

Corinne Sieljes

Wauw Julie,, gaaf dat skieèn zeg...Top..Zulke winters maak je hier niet mee!!!!...Fijn dat je het zo naar je zin hebt...Top....en idd wat gaat de tijd snel.....Geniet nog maar lekker daar..xxxxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!